У січні-вересні 2019 року експорт м’ясопродукції збільшився на 11% внаслідок зростання зарубіжних поставок м’яса птиці – Інститут аграрної економіки
Прес-релізиСкачати прес-реліз українською, на русском языке
У січні-вересні 2019 року експорт продукції м’ясної групи збільшився проти відповідного періоду 2018 року з 479 млн дол. США до 531 млн дол. США – майже на 11%, поінформував заступник директора Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», член-кореспондент НААН Микола Пугачов.
За його словами, позитивні зрушення в експорті м’яса та субпродуктів пояснюються двома чинниками.
По-перше, дається взнаки триваюча широка географічна диверсифікація та закріплення на нових ринках збуту після втрати російського. Якщо ще у 2015 році позиції основного імпортера українського м’яса та субпродуктів утримувала Росія, то з 2017 року переважають поставки на ринки країн Європи та Азії, пояснив експерт.
За дев’ять місяців 2019 року найбільше продукції цієї групи – 96 млн дол. США (18,1%) – імпортувала Саудівська Аравія, закупивши втричі більше української м’ясної продукції, ніж за січень-вересень 2018 року (31 млн дол. США). Цього року ця азійська країна утримує перше місце серед основних імпортерів вітчизняного м’яса.
Нідерланди, які два роки поспіль очолювали рейтинг імпортерів продукції цієї групи, на другому місці (15,2%).
Значно менші закупки здійснюють Словаччина (8,9%), Білорусь (6,4%), Азербайджан (5,2%), Ірак (4,4%), ОАЕ (3,9%), Казахстан (3,5%) та Гонконг (3,3%).
Загалом до названих країни експортується понад 69% м’ясопродукції у грошовому обсязі, поінформував науковець.
Другим чинником, який впливає на збільшення експорту агропродукції цієї групи, є зростання вартості та обсягів поставок на зарубіжні ринки м’яса птиці, зазначив він. Ця тенденція позначилася ще 2017 року і зберігається досі.
За січень-вересень 2019 року вартість експорту м’яса птиці збільшилася проти минулорічних показників за відповідний період на 15% – з 381 млн дол. США торік до 439 млн дол. США при зростанні обсягів експорту цього виду м’ясної продукції з 244 тис. т до 303 тис. т.
Таким чином, справджуються попередні прогнози науковців Інституту аграрної економіки про суттєве збільшення за результатами року обсягів експорту м’яса та субпродуктів, підсумував Микола Пугачов.
###
Національний науковий центр «Інститут аграрної економіки» заснований у 1956 році в м. Київ як науковий центр з розробки економічних основ формування і здійснення аграрної політики в Україні, актуальних проблем теорії і практики розвитку агропромислового комплексу, організації впровадження у виробництво досягнень економічної науки, здійснення координації досліджень та підготовки наукових кадрів.
Указом Президента України від 12 січня 2004 року № 48 Інституту надано статус національного наукового центру.
Головним завданням Інституту є розробка економічних основ формування аграрної політики в Україні, проведення дослідження актуальних проблем розвитку агропромислового комплексу, організація впровадження у виробництво досягнень аграрної науки, здійснення координації досліджень та підготовка кадрів.
Контактна особа:
Лариса Басанська, | Тел.: +38 044 258 34 71 |
Відділ організації наукових досліджень та інноваційного розвитку | Ел. пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду |
Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки» | Веб-сайт: http://iae.org.ua/ |